Cedefop konferencia (Toledo, Spanyolország - 2012)
2012. május 7-11-ig 13 európai ország 1-2 résztvevője próbált meg válaszolni a címben feltett kérdésre. Hazánkat én képviseltem.
Toledo megyében és magában Toledóban látogattunk többnyire olyan oktatási intézményeket, melyek résztvevői az országos "Escuela 2.0" programnak, mely bevezetése és átalakítása óta jelentősen megváltoztatta a tartomány oktatási szereplőinek mindennapjait.
A program alapgondolata, hogy a hagyományos osztálytermeket át kell alakítani a 21. századi értelemben vett digitális termekké, aktív táblákkal, laptopokkal és egyéb technológiai infrastruktúrával fölszerelve, valamint aktív, nagysebességű wi-fi hozzáférést biztosítani a termekben a tanulók és a tanárok számára. A végrehajtási ütemezés 2008-ban kezdődött azzal, hogy a tartományban a tanároknak kiosztottak 28500 laptopot, egy évvel később minden 10-11 éves gyereknek további 21000 notebookot, fölszereltek 1100 aktív táblát, tanfolyamokon továbbképeztek 6000 tanárt és 6700 családot (!) ezek használatára, majd hasonló volumenben (fölmenő rendszerben) 2010-ben is beruháztak a fenti célokra/eszközökre, csak a kiképzett tanárok száma akkor 14000 lett, végül a projekt 2011-ben is folytatódott, hasonló nagyságrendben. Az egészet 50-50%-ban finanszírozta a Spanyol Oktatási Minisztérium és a Castilla-La Mancha Tartomány Oktatási Minisztériuma.
Közben alkalom nyílt összevetni a különböző országok gyakorlatát:
A csak hagyományos (frontális, előadás-jellegű, nyomtatott könyv-alapú) oktatással már nem lehet olyan eredményeket elérni, amik versenyképesek lehetnének a munkaerő-piaci felkészítésben. Mivel a mai tizenévesek órákat töltenek naponta a számítógép előtt, egy ezt figyelembe vevő paradigmaváltásra van szükség, hogy az oktatás is sikeres tudjon maradni. A tanulás, a tudás szeretete lehet csak a cél, és ehhez új IKT-kompetenciák elsajátításán keresztül vezet az út diák, tanár és szülő számára egyaránt.
Nyilvánvaló, hogy a szerencsésebb országok lehetőségei jelentősen meghaladják a többiekét, de ez elsősorban a tárgyi eszközök mennyiségében és színvonalában jelent különbséget. A recesszió is eltérő módon viseli meg az egyes országokat és projektjeiket. Magyarországnak talán az egyetlen esélye, ha központilag (állami, megyei, városi szinten) támogatja az IKT-kompetenciák fejlesztését lehetővé tévő projekteket, és kiemelten ösztönzi az erre irányuló munkát, a nyitott, folytonos megújulásra képes pedagógusokat, vezetőket.
Magától értetődő a konklúzió: Amíg az IKT-eszközöket nem integráljuk az oktatás egészébe (melynek persze rengeteg tárgyi, anyagi, személyi feltétele nem elhanyagolható), addig az internet-kínálta előnyök helyett csak annak káros oldalával szembesülhetünk nap mint nap.
Kovács György
Iskolankban ujra megrendezesre kerult a jelmezversennyel es felvonulassal megkoronazott farsangi mulatsag februar 19-en. Az unnepseget egy mazsorett bemutatoval nyitottuk meg">jelmezverseny-->
Iskolánkban újra megrendezésre került a jelmezversennyel és felvonulással megkoronázott farsangi mulatság február 19-én. Az ünnepséget egy mazsorett bemutatóval nyitottuk meg
1 kiállítás12 koncert8 konferencia1 kémia2 képzés3 környezetvédelem14 meghívó33 nyelvek napja1 partnerkapcsolat1 pályázat36 rendezvény149 sport23 sportnap1 szalagavató1 szociális13 találkozó2 természettudomány1 tájékoztató8 verseny80 ünnepség5 Angol1 Csiperó2 Erasmus3 Határtalanul4 Információk1 Man szigetek1 csipero2 farsang1 felnottkepzes1 információ3 március 15-e ünnep1 pótfelvételi1 szakma1 történelem1 érettségi4 ösztöndíj1